Aktywność a ciąża

Czy kobieta powinna być aktywna w czasie ciąży? Czy powinna pracować i uprawiać sporty? Te pytania dręczą niejedną kobietę. Każda z nas chce przecież w tym okresie żyć normalnie, nie rezygnować z tego co dla nas ważne i co daje nam satysfakcję. Jeżeli chodzi o pracę zawodową, wszystko jest zależne od tego jaka to praca. Wysiłek fizyczny powinnaś zredukować, pamiętając o tym, że praca fizyczna to nie ruch podczas sportu.

Nie powinnaś podnosić ciężkich rzeczy, a także musisz unikać stresu. Jeśli Twoja praca łączy się z jego dużą ilością, powinnaś z niej na jakiś czas zrezygnować lub ją trochę ograniczyć. Stres nie wpływa źle tylko na Ciebie, ale odczuwa go także Twoje dziecko. Nie wynika z tego jednak, byś zamknęła się w domu i przesadnie na siebie uważała.

Kontakty z ludźmi są bardzo potrzebne i dobrze wpływają na nasz organizm. Warto więc spotykać się ze znajomymi, często wychodzić z domu.

W trakcie trwania ciąży powinnaś także uprawiać sport. Jeśli nie robiłaś tego przed ciążą nie powinnaś przesadzić! Spacery, basen i lekkie ćwiczenia wspomagające pracę mięśni wystarczą. Co innego kobiety, które ćwiczyły już wcześniej, one mogą nadal prowadzić swoje treningi, ale pamiętając by zmniejszyć swoją aktywność.

Categories
Tags