Co jeść w ciąży?

Ciąża to okres, w którym powinnaś wyjątkowo o siebie dbać. By Twoje dziecko urodziło się zdrowe i silne powinnaś w szczególności zadbać o to co jesz. W tym czasie Twojemu organizmowi potrzeba wielu składników. Musisz koniecznie wzbogacić swoją dietę o witaminy. Jedz więc więcej warzyw i owoców, koniecznie świeżych. Zamień pieczywo jasne na ciemne, pełnoziarniste.

 

Ważne by w Twojej diecie znalazły się także ryby i orzechy, które jak udowodnili specjaliści, wpływają na rozwój umysłowy Twojego dziecka. W pierwszych tygodniach ciąży, powinnaś zadbać szczególnie o przyswajanie kwasu foliowego gdyż buduje on układ nerwowy dziecka. Dzięki jego dostatecznej ilości zmniejsza się ryzyko zachorowań dziecka na poważne choroby. Kwas foliowy możesz znaleźć w przeróżnych warzywach; brokułach, bananach, szpinaku, orzechach, kiełkach zbóż. Pij często płyny.

 

Pamiętaj, że nie jest tylko ważne to co jesz, ale jak jesz. Posiłki powinnaś spożywać w spokojnej miłej atmosferze. Twoje posiłki wcale ni powinny być duże, ni możesz być głodna, ale nieprawdą jest, że musisz jeść za dwoje.

Categories
Tags