Sen podczas ciąży

sen podczas ciążyW czasie ciąży możesz mieć problemy ze snem z wielu powodów, takich jak potrzeba oddawania moczu w nocy, mdłości, zgaga, skurcze mięśni. Najważniejsze to znaleźć pozycję, w której śpi ci się najlepiej. Spanie na lewym boku jest podobno optymalne tak dla matki jak i dla płodu – mówi się, że taka pozycja ułatwia krążenie krwi, a co za tym idzie – sprawia, że składniki odżywcze lepiej docierają do łożyska. Wspomagana jest także praca nerek.

Poniżej kilka dodatkowych wskazówek

  • Znajdź najlepszą dla siebie pozycję do snu
  • Używaj poduszek, zadbaj o wygodny materac
  • Przed pójściem do łóżka zrelaksuj się, biorąc ciepłą kąpiel lub prysznic
  • Nie śpij za często w ciągu dnia
  • Regularnie ćwicz
  • Nie przesadzaj z jedzeniem przed snem
  • Pamiętaj o wietrzeniu pomieszczenia, w którym śpisz. Śpij w dogodnej dla ciebie temperaturze
  • Wprowadź przed snem określony porządek wieczornych czynności, które pomogą ci się wyciszyć

Jeśli masz problemy z zasypianiem, porozmawiaj o tym ze swoim lekarzem.

Źródła:
  1. Murkoff H. i wsp. W oczekiwaniu na dziecko-wydanie VII. Dom Wydawniczy REBIS.2012:268-270
Categories
Tags