Zdrowe śniadanie dla dziecka

Jako mama na pewno chciałabyś, aby Twoje dziecko jadło smacznie ale i zdrowo. Nie od dziś wiadomo, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, który daje dziecku energię na wyczerpujący dzień. A niestety, w codziennym zabieganiu często o tym posiłku zapominamy lub traktujemy go po macoszemu. W najgorszym przypadku wkładamy do ręki pociechy monetę, by kupiła coś w szkolnym sklepiku, a kończy się to zazwyczaj chipsami i batonikiem.

 

Niezdrowe przekąski

 

Coraz częściej mówi się o wycofaniu niezdrowego jedzenia ze sklepików szkolnych, gdyż problem niezdrowych przekąsek narasta, z półek miały by zniknąć właśnie chipsy, batony i cola, zawierające głównie tłuszcz i cukier. Nawet jeśli tak by się stało, to przecież nadal będą istniały zwykłe sklepy z takimi produktami, warto więc od małego uczyć dziecko, by zdrowo się odżywiało.
I to Twoja w tym głowa, by tłumaczeniem i przykładem zachęcać dziecko do sięgania po zdrowe przekąski. Od maluszka ucz dziecko, dlaczego powinno jeść warzywa i owoce oraz nabiał i że smakołyki można jeść, ale z umiarem.

Pierwsze śniadanie w domu

Śniadanie, jako podstawowy posiłek, dziecko powinno zjeść w domu, przed wyjściem do szkoły. To bardzo ważne, gdyż po wielu godzinach snu, trzeba uzupełnić niedobór energii, a dodatkowo przygotować organizm do aktywnego działania. Jeśli dziecko chodzi do przedszkola, to nie ma takiego problemu, bo tam zje pełnowartościowe śniadanie, ale szkolne dzieci muszą z domu wyjść najedzone i przygotowane do nowych wyzwań.

 

Nabiał idealny na pierwsze i drugie śniadanie

 

Niedobór białka w organizmie dziecka może powodować jego nerwowość i brak koncentracji, dlatego dostarczenie białka jak najbardziej przyda się każdemu uczniowi, który przecież przez cały szkolny dzień musi się solidnie skupiać. Źródłem białka są np. jajka, serek topiony i oczywiście żółty ser. Aby ułatwić przygotowanie śniadania, kupuj ser w plastrach.

 

Zapakowane drugie śniadanie

 

Jeśli przygotujesz dziecku drugie śniadanie, nie będzie musiało nic kupować w sklepiku. Kanapki przygotuj z produktami, które Twoje dziecko lubi, wtedy będziesz miała pewność, że śniadanie zostanie zjedzone. Nie musi to być ser, czasem może być chuda szynka, nutelka, która dostarcza energii albo jajko czy sałata.

Śniadanie do szkoły pakuj dziecku do hermetycznego pojemnika, wtedy nawet po kilku godzinach pozostanie świeże, w nienaruszonej formie, w jednym miejscu. Do pudełka możesz też włożyć jabłko, banana lub obrany zielony ogórek do przegryzania.

Categories
Dziecko  
Tags